Sobota 27. 07. 2024 01:52:57 | Meniny má Božena

Technologický prelom v automobilovom priemysle. Opití už viac nenaštartujete, pribudnú aj iné zlepšováky

S letom 2024 prichádzajú na výrobné linky automobilových závodov nové normy. Je známe, že už niekoľko rokov značná časť ignoruje či podceňuje alkohol za volantom. Vznik následných nehôd, ktoré často mávali aj smrteľné následky, sú len dôsledkom toho, že sa technológia s týmto trendom nevysporiadala. Až doteraz.

Michal Szentivanyi|11. jún 2024|10:01:18

Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Súvisiaci článok
Železničná spoločnosť Slovensko zavádza nové inovácie: Osloví vás víkendový cyklovozeň na Oravu, tiché zóny či dámske kupé?
Čítajte viac >

Nové detaily prichádzajúcich noriem pre Televíziu Markíza objasnil automobilový žurnalista Juraj Hrivnák. Témou rozhovoru bol totiž blížiaci sa predpis GSR2. Každé jedno auto v Európskej únii tak bude musieť obsahovať nové bezpečnostné prvky a splniť tak medzinárodné podmienky.

drunk-driving-person-driving-car-drinking-beer_1600x1067.jpg Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Predstava alebo utópia?

Nový systém kalkuluje s možnosťou a predstavou, že do roku 2050 na cestách v Európskej únii bude nula smrteľných a vážnych nehôd. Súčasťou týchto technológií bude podľa rozhovoru s Hrivnákom v Televízii Markíza aj to, že sa do áut implementuje upozornenie na únavu vodiča, pokročilý systém núdzového brzdenia, čierna skrinka a v neposlednom rade alkozámok. Ten bude asi najsledovanejšou témou týchto noriem.

Ak ste podgurážený, zrejme ani nenaštartujete

„Alkozámok v princípe znamená, že ak nasadnete do auta, budete musieť najskôr fúkať. Ak fúknete viac ako nulu, nenaštartujete auto, respektíve to bude upravené podľa miestnych noriem,“ povedal pre Televíziu Markíza Juraj Hrivnák a doplnil, že zatiaľ ide iba o prototyp. Konkrétna verzia chce vraj čas.

Ďalšou diskutovanou témou bude podobné vybavenie, akým už roky disponujú letecké spoločnosti vo svojich strojoch. Pôjde o takzvanú čiernu skrinku. Podľa Hrivnáka pôjde o záznamové zariadenie, ktoré nasníma priebeh jazdy a môže ľahšie objasniť príčiny a dôsledky prípadnej nehody. „Má anonymne zbierať dáta o jazdne, najmä všetky dôležité údaje tesne pred nehodou, to znamená rýchlosť, šmyk, stav asistenčných systémov," doplnil.


Súvisiaci článok
VIDEO: Pozrite sa na budovanie privádzača D3, ktorým sa odľahčí preťažená križovatka v Radoli
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť