Odporúča sa mať aj dostatok pohonných látok. Pre Tlačovú agentúru Slovenskej republiky to uviedla mediálna komunikácia Národnej diaľničnej spoločnosti.
„V prvom rade treba chrániť seba a posádku vozidla. Pokiaľ je to možné, vozidlo treba zatiahnuť čo najbližšie ku krajnici. Keďže popri dverách šoféra jazdia vozidlá vysokou rýchlosťou, bezpečnejšie je vystúpiť zo strany spolujazdca,“ zdôrazňuje Národná diaľničná spoločnosť s tým, že čo najrýchlejšie treba dostať za zvodidlá aj tých členov posádky, ktorí sú odkázaní na pomoc iných, teda dieťa z autosedačky či seniora. Ostať v aute len pre zachovanie komfortu sa neodporúča.
Vodič by mal maž vždy po ruke reflexné prvky - ako na oblečenie, tak pomôcky potrebné na vyznačenie prekážky, aby varoval ostatných a ochránil svoje auto pred nárazom. Netreba zabúdať ani na výstražné svetlá, tzv. blikačky. Následne sa treba čo najskôr dostať za zvodidlá, kde je najbezpečnejšie miesto. Zdržiavať sa v blízkosti živej premávky sa motoristom neodporúča.
Ilustračné foto. Zdroj: ndsas.sk
„Treba si uvedomiť, že po diaľnici jazdia vozidlá aj rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu. Preto reakčný čas motoristov môže byť skrátený a nemusia si v dostatočnom predstihu všimnúť prekážku, pokiaľ nie je poriadne označená,“ pripomína Národná diaľničná spoločnosť.
Alfou a omegou je zároveň čo najrýchlejšie privolanie Diaľničnej patroly. Od tohto roka sú tieto vozidlá zaradené medzi autá s prednostným právom jazdy - majú modré majáky, čo urýchľuje príchod posádky. V prípade dopravnej nehody Národnej diaľničnej spoločnosti žiada vodičov o dodržiavanie pravidla vytvorenia záchranárskej uličky. „Často totiž ide o vzácne sekundy, kedy bezpečný zákryt dokáže niekomu zachrániť život,“ podotýka Národná diaľničná spoločnosť.
Jednou z prvých otázok operátorov na linke Diaľničnej patroly bude lokalita. Ideálne je, ak si motorista všimol posledný kilometrovník popri ceste, teda tabuľku s presnou polohou. Číslo zobrazené na nej pomôže patrole presne lokalizovať polohu odstaveného vozidla. Motorista ale môže byť v takejto situácii v strese, preto postačí, keď si spomenie, popri ktorom meste naposledy prešiel, a ktorým smerom má namierené.
Ilustračné foto. Zdroj: ndsas.sk
Diaľničná patrola je bezplatnou službou Národnej diaľničnej spoločnosti a funguje 15 rokov. Posádky sú motoristom k dispozícii naprieč celým Slovenskom, a to nepretržite.
Od začiatku roka zasahovala Diaľničná patrola takmer 17-tisíc krát. Najčastejšie pomáha vytvorením bezpečného zákrytu, motoristi majú najčastejšie problém s poruchou motora či s defektom. Patrola tento rok zasahovala aj takmer 2 000-krát pri odstraňovaní prekážok spôsobených dopravnými nehodami a takmer 15-tisíc krát odstraňovala predmety z diaľnice. Vozidlá sú však v pohybe, aj keď nepomáhajú pri žiadnej kritickej situácii na diaľnici. Kontrolujú napríklad úseky diaľnic, čistia a kontrolujú odpočívadlá či stav zvislého dopravného značenia.
































Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť