Diaľničný tunel Korbeľka prešiel v minulosti komplexným posúdením EIA. „V rokoch 2016 až 2017 bol tunelový variant vyhodnotený ako kvalitatívne lepší, keďže nedochádza k zabetónovaniu krajiny na rozdiel od údolného variantu diaľnice. Tunel Korbeľka predstavoval vhodnejší variant vo vzťahu ku krajine a samotnej prírode,“ uviedol odbor komunikácie s tým, že kratšia jazdná trasa znamená menej paliva a menej znečisťujúcich látok z dopravy v obciach.
Vplyvy na vodné zdroje boli taktiež odborne posúdené. Ministerstvo životného prostredia priblížilo, že vedenie trasy tunela bolo navrhnuté a posúdené podľa hydrogeologického prieskumu tak, aby sa minimalizovali vplyvy na existujúce vodárenské zdroje a tiež ich výdatnosť. „Proti rozhodnutiu boli podané rozklady a následne aj správna žaloba na Správny súd v Bratislave, ktorý rozhodol, že postup envirorezortu bol zákonný a správny,“ doplnil odbor komunikácie.
Z pohľadu nadväzujúcich povoľovacích konaní, ktoré sú už v kompetencii iných úradov, má potvrdenie správnosti postupu Ministerstva životného prostredia zo strany správneho súdu veľký význam. „Je to dobrá správa nielen pre ľudí žijúcich na Liptove, ale aj tisícky vodičov áut, kamiónov či turistov, aby mohli lepšie, pokojnejšie a bezpečnejšie cestovať,“ podotkol podpredseda vlády a minister životného prostredia Tomáš Taraba.
Diaľničný úsek D1 na Liptove má podľa šéfa envirorezortu obrovský environmentálny prínos pre danú lokalitu tiež čo sa týka ochrany životného prostredia, aj vzhľadom na to, že dnešná dopravná situácia je tam už neudržateľná.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť