Hasiči odporúčajú poskytnúť seniorom jasné informácie. „Vysvetľujte, čo sa deje a prečo, zrozumiteľne a pokojne,“ podotkli.
Ďalej je podľa hasičského zboru potrebné zapojiť príbuzných, kamarátov, známych. Ak je to možné, treba kontaktovať blízke osoby, ktoré môžu seniora podporiť. „Napríklad, ak senior tvrdí, že nevie koho kontaktovať, môžete povedať: Máte pri sebe telefón? Môžeme si spolu prejsť vaše kontakty,“ radí hasičský zbor.
V krízových situácia taktiež treba minimalizovať stresové podnety, a to vytvorením pokojného prostredia bez zbytočného hluku, chaosu či náhlenia. „Udržiavanie dôstojnosti seniorov posilňuje ich pocit hodnoty a je základným krokom k efektívnej komunikácii,“ uviedli hasiči.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť