Piatok 16. 05. 2025 22:15:10 | Meniny má Svetozár

Vybrúsili stovky kilometrov železničných tratí a desiatky výhybiek. Koľajnice sa upravovali aj na trati Žilina - Kysucké Nové Mesto

Stovky kilometrov železničných tratí a desiatky výhybiek po celom Slovensku sú bez chýb a defektov. K zvýšeniu bezpečnosti, plynulosti a komfortu železničnej dopravy prispela rozsiahla brúsna kampaň, ktorú vykonali Železnice Slovenskej republiky. Práce boli zamerané na zlepšenie a zregenerovanie stavu železničnej infraštruktúry. Informovala o tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.

TASR|16. máj 2025|16:00:08

Zdroj: zsr.sk

Súvisiaci článok
Dobrá správa: Digitálne doklady v mobile budú akceptovať aj hotely
Čítajte viac >

Práce vykonávali oblastné riaditeľstvá Železníc Slovenskej republiky podľa charakteru a závažnosti chýb a defektov na koľajniciach v konkrétnych úsekoch. Odstraňovali sa vlnkovitosť, návalky či začínajúce chyby povrchu hláv koľajníc, spresnili Železnice Slovenskej republiky.

„Údržba prebiehala podľa plánu na koridorových tratiach formou opravného brúsenia. Išlo konkrétne o úseky Trnava - Leopoldov vrátane oboch staníc, ako aj o úsek Devínska Nová Ves - Bratislava Lamač. Cielené mimoriadne brúsenie sme vykonali len v úseku Bratislava Petržalka - Rusovce, kde si to vyžadoval aktuálny stav trate. Celkový plán brúsenia koľají a výhybiek sa nám podarilo úspešne naplniť,“ spresnil riaditeľ oblastného riaditeľstva Trnava Ivan Sovič.

Koľajnice sa upravovali aj na tratiach v úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Melčice - Nivy - Zlatovce, tiež medzi Ladcami a Plevníkom cez Púchov a Považskú Bystricu na trati Bratislava - Žilina. Pracovalo sa aj v úseku Žilina - Kysucké Nové Mesto smerom na Čadcu a hranicu s Českou republikou.

15.jpeg Zdroj: zsr.sk

Úpravy na tratiach sa uskutočnili od januára do marca, ich priebehu napomáhalo aj suché počasie. „Zamerali sme sa najmä na úseky s chybami, ktoré boli určené na základe plánu defektoskopickej kontroly koľajníc a výhybiek. Do kampane sme zároveň zaradili aj problematické miesta so zhoršenou šuntovosťou, ktorá spôsobovala výpadky zabezpečovacieho zariadenia,“ doplnil Radomír Grexa z oblastného riaditeľstva vo Zvolene.

Koľajnice sa upravovali aj v najkritickejších úsekoch na východe Slovenska, a to na všetkých tratiach s výskytom defektoskopických chýb. „Povrchové chyby odstraňujeme brúsením, zatiaľ čo vnútorné poškodenia materiálu riešime výmenou koľajníc. Počas brúsnej kampane sme našťastie nezaznamenali žiadne komplikácie, ktoré by bránili v odstraňovaní zistených porúch a všetky termíny boli dodržané,“ zhodnotil Jaroslav Sakáč z oblastného riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky v Košiciach.

Trate v uplynulých mesiacoch kontroloval aj defektoskopický vlak. Zatiaľ bolo identifikovaných 428 chýb, ktoré klasifikovali podľa závažnosti. „Táto klasifikácia umožňuje efektívne plánovať opravy a alokovať zdroje podľa závažnosti problému. V rámci Železníc Slovenskej republiky však prebieha dvojitá kontrola chýb, čo je z pohľadu bezpečnosti železničnej dopravy pozitívna správa nielen pre nás, ako manažéra železničnej infraštruktúry, ale aj pre cestujúcich,“ uviedol správca železničnej infraštruktúry.


Súvisiaci článok
Májovky už rastú. Pozrite sa, kde nájdete huby v Žilinskom kraji (MAPA)
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť