Práce vykonávali oblastné riaditeľstvá Železníc Slovenskej republiky podľa charakteru a závažnosti chýb a defektov na koľajniciach v konkrétnych úsekoch. Odstraňovali sa vlnkovitosť, návalky či začínajúce chyby povrchu hláv koľajníc, spresnili Železnice Slovenskej republiky.
„Údržba prebiehala podľa plánu na koridorových tratiach formou opravného brúsenia. Išlo konkrétne o úseky Trnava - Leopoldov vrátane oboch staníc, ako aj o úsek Devínska Nová Ves - Bratislava Lamač. Cielené mimoriadne brúsenie sme vykonali len v úseku Bratislava Petržalka - Rusovce, kde si to vyžadoval aktuálny stav trate. Celkový plán brúsenia koľají a výhybiek sa nám podarilo úspešne naplniť,“ spresnil riaditeľ oblastného riaditeľstva Trnava Ivan Sovič.
Koľajnice sa upravovali aj na tratiach v úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Melčice - Nivy - Zlatovce, tiež medzi Ladcami a Plevníkom cez Púchov a Považskú Bystricu na trati Bratislava - Žilina. Pracovalo sa aj v úseku Žilina - Kysucké Nové Mesto smerom na Čadcu a hranicu s Českou republikou.
Zdroj: zsr.sk
Úpravy na tratiach sa uskutočnili od januára do marca, ich priebehu napomáhalo aj suché počasie. „Zamerali sme sa najmä na úseky s chybami, ktoré boli určené na základe plánu defektoskopickej kontroly koľajníc a výhybiek. Do kampane sme zároveň zaradili aj problematické miesta so zhoršenou šuntovosťou, ktorá spôsobovala výpadky zabezpečovacieho zariadenia,“ doplnil Radomír Grexa z oblastného riaditeľstva vo Zvolene.
Koľajnice sa upravovali aj v najkritickejších úsekoch na východe Slovenska, a to na všetkých tratiach s výskytom defektoskopických chýb. „Povrchové chyby odstraňujeme brúsením, zatiaľ čo vnútorné poškodenia materiálu riešime výmenou koľajníc. Počas brúsnej kampane sme našťastie nezaznamenali žiadne komplikácie, ktoré by bránili v odstraňovaní zistených porúch a všetky termíny boli dodržané,“ zhodnotil Jaroslav Sakáč z oblastného riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky v Košiciach.
Trate v uplynulých mesiacoch kontroloval aj defektoskopický vlak. Zatiaľ bolo identifikovaných 428 chýb, ktoré klasifikovali podľa závažnosti. „Táto klasifikácia umožňuje efektívne plánovať opravy a alokovať zdroje podľa závažnosti problému. V rámci Železníc Slovenskej republiky však prebieha dvojitá kontrola chýb, čo je z pohľadu bezpečnosti železničnej dopravy pozitívna správa nielen pre nás, ako manažéra železničnej infraštruktúry, ale aj pre cestujúcich,“ uviedol správca železničnej infraštruktúry.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť