Zmodernizovaný železničný úsek má zvýšiť technickú úroveň, bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy v danom území. „Tento projekt predstavuje dôležitý východiskový bod pre prípravu nadväzujúcich rozvojových investícií, ktoré budú ďalej zvyšovať kvalitu dopravnej infraštruktúry, podporovať udržateľnú mobilitu a prispejú k dlhodobému rozvoju územia,“ uviedla Žiláková.
Počas 42 mesiacov výstavby sa kompletne zmodernizovali hlavné traťové koľaje, ktoré zahŕňali nový železničný zvršok a spodok, trakčné vedenie, oznamovacie a zabezpečovacie zariadenia, nové podchody, cestný nadjazd a nový most ponad riečny koridor a protihlukové steny.
Sprava štátna tajomníčka ministerstva dopravy SR Denisa Žiláková a generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Miroslav Garaj. Zdroj: TASR/Daniel Stehlík
Modernizácia zahŕňala aj obnovu železničného zvršku v traťovom úseku medzi Váhom a Varínom, kde boli obe hlavné koľaje upravené na navrhovanú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu (km/h). „Vzhľadom na zložité smerové pomery trate nebolo možné v celom úseku, konkrétne v časti úseku Strečno - Varín, dosiahnuť rýchlosť 160 km/h. Časť trate je preto prevádzkovaná s maximálnou rýchlosťou 110 km/h. Napriek tomu modernizácia priniesla výrazné zlepšenie technických parametrov trate aj prevádzkovej spoľahlivosti,“ spresnil generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky.
Na zastávke Varín vznikli dve nové nástupištia, nový podchod, pribudli prístrešky, mobiliár, orientačný a audiovizuálny informačný systém, ale aj nové osvetlenie. Súčasťou prác bola aj výstavba podchodu pre cyklistov v obci Varín, rekonštrukcia železničného mosta ponad rieku Varínka a vybudovanie nových technologických objektov pre moderné zabezpečovacie zariadenia.

































Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť