Skvelá správa, aj prekliatie pre Kysuce. Diaľnicu začnú stavať už čoskoro, čakajte dopravné peklo!

Minister dopravy Jozef Ráž informoval, že diaľnicu D3 v úseku K. N. Mesto – Oščadnica postaví Skanska za 260 miliónov eur. Stavať majú začať už čoskoro. Starostovia a primátori však majú aj obavy. Výstavba bude spojená s obchádzkami, z niektorých úsekov budú musieť dopravu vylúčiť úplne. Kysučanov tak čaká trojročné dopravné peklo. A možno nielen ich. Uvažuje sa, že kamióny z Česka a Poľska presmerujú cez Makov a Bytču, alebo cez Oravu. Sú tam však na to pripravení?

Michal Filek|9. júl 2025|09:13:22

Križovatka v Radoli. Zdroj: Facebook/Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky

Súvisiaci článok
Fico potvrdil, že do konca roka by mali dokončiť 6 úsekov diaľnic. Polovicu z nich v Žilinskom kraji
Čítajte viac >

Minister Jozef Ráž oznámil radostnú novinku. „V rámci verejného obstarávania sa podarilo znížiť hodnotu zákazky na výstavbu úseku K. N. Mesto - Oščadnica z 300 miliónov na 260 miliónov eur. Už čoskoro sa začne stavať!“

Úsek postaví Skanska. "Dé trojka" je pre Kysuce životne dôležitá. Plánuje sa už 30 rokov. Medzitým sú tu na dennom poriadku zápchy, kolóny a búračky. Cesta totiž spája Slovensko s Poľskom a Českom. Denne po nej prejdú stovky kamiónov v oboch smeroch.

Počas trojročnej výstavby však čakajú miestni dopravné peklo. Napríklad v Krásne nad Kysucou pôjdu obchádzkové trasy priamo cez mesto. Most, po ktorom prechádza tranzit v súčasnosti, totiž zbúrajú.

Primátor Jozef Grapa pre TA3 povedal, že tri roky to bude skutočne náročné. Keď bude diaľnica hotová, situácia v doprave sa na Kysuciach výrazne zlepší.

Problémov sa obáva aj primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda.

“Ani my nevieme, čo nás čaká. Budeme sa to snažiť vydržať a upokojovať situáciu. Budeme sa snažiť dookola vysvetľovať ľuďom prečo je to dôležité,” povedal v reportáži STVR Mihalda.

Ako však dodal, na diaľnicu čakajú už 30 rokov a teraz sú veľmi radi, že sa to konečne hýbe.

Veď v križovatke K. N. Mesto - Radoľa sú kolóny počas tridsiatich rokov na dennom poriadku.

Na úseku pribudne 22 nových mostov, križovatka, odpočívadlo, aj migračný koridor pre zver. Stavbu financuje Európska únia a dokončiť ju musia do roku 2029.

Výstavba však môže dopravu skomplikovať nielen na Kysuciach. Utrpieť môže aj Bytča a Orava. Uvažuje sa totiž, že nákladnú tranzitnú dopravu zo stavby úplne vylúčia. Vraj už o tom rokujú s Poľskom a Českom. Ak sa tak stane, obchádzkové trasy povedú cez Bytču a Makov do ČR a cez Oravu do Poľska.

Sú však tieto regióny, ich obyvatelia, najmä však dopravná infraštruktúra, na takýto zásah pripravené? Na zámery sa SP 21 pýtal ministerstva dopravy, aj Národnej diaľničnej spoločnosti. Sprostredkujeme vám ich, akonáhle ich budeme mať k dispozícii.


Súvisiaci článok
VIDEO Ráž: Diaľnicu za miliardu začnú na Kysuciach stavať už tento rok
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť