Kolóny pod Strečnom nekončia! Odborníci zo Žiliny hovoria, že ani tunel Višňové ich nezastaví

Cesta pod hradom Strečno je preťažená do krajnosti. Dopravní inžinieri zo Žilinskej univerzity potvrdili, že zápchy budú pokračovať aj po otvorení tunela Višňové.

Erika Fileková|22. september 2025|10:00:00

Ilustračné foto. Zdroj: pixabay.com

Súvisiaci článok
Cestu pod Strečnom medzi Žilinou a Martinom začínajú opravovať, čakajte dopravné peklo!
Čítajte viac >

Na problém upozornila televízia TA3.

Každý, kto pravidelne jazdí medzi Žilinou a Martinom, vie, že cesta popod Strečno je nekonečným zdrojom nervozity. Kolóny sa tvoria denne a podľa odborníkov ich nezastaví ani spustenie dlho očakávaného tunela Višňové.

Dopravní inžinieri zo Žilinskej univerzity celý týždeň sledovali úsek pomocou radarov a kamier. Výsledky, ktoré priniesla televízia TA3, sú jednoznačné – kapacita cesty I/18 je dávno preplnená a zápchy sú nevyhnutnosťou. Kolóny sa objavujú prakticky neustále, stačí aj menší zásah do premávky. Príkladom bola oprava vozovky pri Dubnej Skale, ktorá pridala vodičom desiatky minút čakania.

Višňové nepomôže navždy

Tunel Višňové síce odľahčí dopravu, ale podľa odborníkov nebude spásou. Počas jeho údržby sa premávka opäť presunie na staré Strečno a situácia sa zopakuje. Preto dopravní inžinieri zdôrazňujú, že potrebná je aj modernizácia a bezpečnostné opatrenia priamo na ceste popod hrad.

Žilinská univerzita využíva tento úsek aj ako testovacie miesto. Meria rýchlosti, intenzitu dopravy a skúma presnosť aplikácií, ktoré zobrazujú zápchy. Aj tieto dáta majú pomôcť predvídať dopravné kolapsy v budúcnosti.

Jedno je však isté – kto ide cez Strečno, musí mať pevnú dávku trpezlivosti a pripraviť si časovú rezervu. Kolóny tu totiž budú aj naďalej súčasťou každodennej reality.


Súvisiaci článok
Tunel Višňové už čoskoro otvoria a vodičov čaká nová povinnosť
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť