Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom v nedeľu 14. decembra informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková. Zároveň pripomenula, že od nedele vstúpil do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy.
„Počas roka sme postupne nadviazali aj na dokončenie niekoľkých kľúčových modernizačných prác,“ skonštatovala Lániková. Týkalo sa to napríklad úseku Levice - Veľké Kozmálovce, kde výmena výhybiek a nové zabezpečovacie zariadenia posilnili bezpečnosť a plynulosť železničnej prevádzky. V Hronskom Beňadiku zasa prebiehala modernizácia trate a súvisiace stavebno-technické zásahy, ktoré boli zamerané na zvýšenie kapacity a bezpečnosti jedného z najvyťaženejších úsekov južnej trasy.
Železniciam sa podarilo dokončiť tiež elektrifikáciu úsekov Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou a Bánovce nad Ondavou - Humenné. Pokračovalo sa v prípravách na modernizáciu úseku Vydrník - Spišská Nová Ves, dokončila sa komplexná rekonštrukcia a elektrifikácie železničného úseku Devínska Nová Ves - št. hranica SK/AT (Marchegg), ktorý posilňuje cezhraničné spojenie medzi Slovenskou a Rakúskou republikou. Vyriešená je taktiež prevádzková situácia v stanici Sekule. Za významný míľnik považujú Železnice Slovenskej republiky predčasné spustenie modernizovaného Uzla Žilina, úplná výstavba nadväzujúcich objektov potrvá do konca roka 2026.
Modernizácia na viacerých tratiach má pokračovať aj v roku 2026. Cieľom je dlhodobé zvýšenie bezpečnosti, kapacity a komfortu železničnej dopravy. Plánované výluky sa dotknú viacerých úsekov, napríklad Bratislava-Rača - Púchov, Trnava - Cífer, Poprad-Tatry - Gánovce, Červená Skala - Telgárt, Nižná Myšľa - Ruskov či Devínska Nová Ves - Zohor - Malacky. Okrem dlhodobejších výluk sú plánované aj kratšie údržbové zásahy.
































Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť