Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom v piatok 12. decembra informovala hovorkyňa Ministerstva dopravy Slovenskej republiky Petra Poláčiková.
„Sme veľmi radi, že sa nám podarilo dotiahnuť financovanie D3. Dnes už teda máme čierne na bielom, že výstavbu budeme platiť z eurofondov. Je to pre nás veľmi dôležitý míľnik a ďakujeme našim partnerom z Bruselu aj z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR za spoluprácu,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.
Zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku sú podpísané pre úseky Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto v hodnote 447 miliónov eur a Kysucké Nové Mesto - Oščadnica v hodnote 294 miliónov eur. „Podpis poslednej zmluvy na financovanie úseku Oščadnica - Čadca, Buko, II. polprofil v hodnote 260 miliónov eur aktuálne pripravujeme,“ doplnila Poláčiková.
Výstavba D3 sa oficiálne začne v pondelok 15. decembra. Úseky Oščadnica - Čadca, Bukov, II. polprofil a Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto bude stavať združenie stavebných spoločností Váhostav - Metrostav DS - Duna Aszfalt a úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica postaví firma Skanska SK.
Po dokončení jednotlivých úsekov sa diaľničná sieť na Kysuciach rozšíri o 26 kilometrov, z toho 21 kilometrov štvorprúdovej cesty a päť kilometrov polovičného profilu vrátane druhej rúry tunela Horelica. Najdlhším z troch úsekov je viac ako 11-kilometrový úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto. Dokončenie D3 je financované z 85 percent z eurofondov a zvyšok zo štátneho rozpočtu.
































Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť