Rozdiel, medzi projektom a skutočným dielom v praxi, vznikol údajne nedôslednou prácou úradov a stavebníkov. Reportáž v správach STVR si všimla, že okružná križovatka v Námestove nezodpovedá normám, ani projektu.
Problémom je príliš veľké prevýšenie medzi ostrovčekom a cestnou komunikáciou. Vďaka tomu sa tu v januári prevrátil kamión s drevom a len centimetre chýbali k tomu, aby spôsobil obrovskú tragédiu. Deti a učiteľky totiž stihli našťastie odskočiť.
Reportéri STVR boli na mieste. Podľa podmienok Slovenskej správy ciest musí mať stredový ostrovček prevýšenie od 3 do 5 centimetrov. V tomto prípade, podľa merania televízie, je to však až trinásť centimetrov.
Dôležité je to preto, že kamióny cez ostrovček prechádzajú, aby sa lepšie zmestili do kruhového objazdu. Ak je však prevýšenie takéto veľké, môže to spôsobiť haváriu. Ako v prípade kamiónu s drevom v januári.
Kruháč v Námestove naprojektovali správne.
„Prstenec okružnej križovatky bol naprojektovaný v zmysle Slovenských technických noriem, a to vo výške 30 milimetrov od vozovky,“ potvrdila pre STVR vedúca odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií Okresného úradu Žilina Zuzana Polkorábová.
Podľa hovorkyne SSC Jany Lukáčovej je preto zrejmé, že zhotoviteľ nedodržal projektovú dokumentáciu.
Jedna z firiem, ktorá stavbu realizovala, už neexistuje. Druhá sa pre STVR vyjadrila, že postupovala podľa projektu. SSC stavbu prevzala a skolaudovala, zrejme s nekorektnými parametrami.
„Zamestnanec, ktorý bol zodpovedný za stavbu a ktorý stavbu aj preberal, už v tejto organizácii nepracuje. SSC vykoná úpravy kruhového objazdu tak, aby zodpovedali projektovej dokumentácii a aj aktuálne platným technickým podmienkam,“ potvrdila Lukáčová.
Žilinská polícia, podľa hovorkyne Zuzany Šefčíkovej, zníži najvyššiu povolenú rýchlosť pri prejazde kruhovou križovatkou na 30 km/hod.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť