O tomto fenoméne spracovala reportáž Televízia Markíza. Pivo sa totiž medzi našincom dostáva na druhú koľaj a z popredných priečok ho zosádzajú ochutené nápoje, či inak známe radlery.
Tie pritom v zahraničí bývajú v alkoholickom prevedení a môžete po nich aj nafúkať. U nás je situácia odlišná a radler je vnímaný len ako nealkoholický, osviežujúci nápoj, ktorý verejnosť oceňuje hlavne v aktuálnych letných dňoch. Pivovary sa pritom podľa Televízie Markíza už snažia predbehnúť v tom, koho neopijú.
Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com
Ceny a misky váh sa vyrovnali
Ceny klasického piva s alkoholom a ochutených nealkoholických alternatív sa teraz vyrovnali. To pre ekonomický trh znamená, že ceny obyčajného piva s alkoholom sa zrejme budú dvíhať. „Minulý rok bolo pivo lacnejšie, na prelome rokov o dosť zdraželo, takže ceny sa vyrovnali,“ povedal pre Televíziu Markíza majiteľ pubu Václav Havránek.
Naša ekonomika si takúto situáciu nepamätá
Z hľadiska ekonomického trendu ide na Slovensku o unikát, ktorý nemá obdoby. Vec sa má totiž tak, že také množstvo nealkoholického piva a radlerov, ako sa produkuje teraz, sa ešte nikdy predtým v našej krajine nepilo a ani nevyrábalo. Trhové ukazovatele prehovorili jasnou rečou - každé štvrté pivo je nealkoholické.
„Patríme k spotrebe, kde sa vypije najväčší podiel nealkoholického piva,“ uviedol pre Televíziu Markíza predseda Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Vladimír Machalík. Pivovary teraz podľa Televízie Markíza vo veľkom pracujú na tom, aby prinášali stále nové a nové príchute týchto nealkoholických nápojov.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť