Sobota 31. 05. 2025 01:57:36 | Meniny má Petrana, Petronela

Slováci sa začínajú klasickému pivu otáčať chrbtom. Misky váh preklápa táto nealko pochúťka

Pivo je lahodný mok, ktorý sa stal obľúbeným hlavne v končinách strednej a západnej Európy. Značný a neodškriepiteľný obsah alkoholu v klasickom pive je zjavný, no na Slovensku možno pozorovať úplne iný trend. Misky váh totiž nakláňajú na svoju stranu nealkoholické alternatívy a Slovákom čoraz menej chutí pôvodné, alkoholické pivo.

Michal Szentivanyi|13. august 2024|14:00:00

Ilustračné foto. Zdroj: Koláž Žilina SP21/freepik.com

Súvisiaci článok
Na konci júla žilo v meste Žilina a v jej prímestských častiach 80 116 obyvateľov
Čítajte viac >

O tomto fenoméne spracovala reportáž Televízia Markíza. Pivo sa totiž medzi našincom dostáva na druhú koľaj a z popredných priečok ho zosádzajú ochutené nápoje, či inak známe radlery.

Tie pritom v zahraničí bývajú v alkoholickom prevedení a môžete po nich aj nafúkať. U nás je situácia odlišná a radler je vnímaný len ako nealkoholický, osviežujúci nápoj, ktorý verejnosť oceňuje hlavne v aktuálnych letných dňoch. Pivovary sa pritom podľa Televízie Markíza už snažia predbehnúť v tom, koho neopijú.

28476749.jpg Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Ceny a misky váh sa vyrovnali

Ceny klasického piva s alkoholom a ochutených nealkoholických alternatív sa teraz vyrovnali. To pre ekonomický trh znamená, že ceny obyčajného piva s alkoholom sa zrejme budú dvíhať. „Minulý rok bolo pivo lacnejšie, na prelome rokov o dosť zdraželo, takže ceny sa vyrovnali,“ povedal pre Televíziu Markíza majiteľ pubu Václav Havránek.

Naša ekonomika si takúto situáciu nepamätá

Z hľadiska ekonomického trendu ide na Slovensku o unikát, ktorý nemá obdoby. Vec sa má totiž tak, že také množstvo nealkoholického piva a radlerov, ako sa produkuje teraz, sa ešte nikdy predtým v našej krajine nepilo a ani nevyrábalo. Trhové ukazovatele prehovorili jasnou rečou - každé štvrté pivo je nealkoholické.

„Patríme k spotrebe, kde sa vypije najväčší podiel nealkoholického piva,“ uviedol pre Televíziu Markíza predseda Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Vladimír Machalík. Pivovary teraz podľa Televízie Markíza vo veľkom pracujú na tom, aby prinášali stále nové a nové príchute týchto nealkoholických nápojov.


Súvisiaci článok
Vášniví bežci si užili skvelý športový zážitok. Už 41. ročník Rajeckého maratónu privítal rekordný počet pretekárov (VIDEO)
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť